اخبار و مقالات

رئیس مجمع واردات: ایتالیایی‌ها رفیق نیمه‌راه نشوند.
تاریخ انتشار : 1395/1/25 ساعت 16:52:46
چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ / Apr 13 2016
تعداد کل اخبار: 641
چاپ ارسال به دوستان ارسال یادداشت
فیسبوک تویتر گوگل پلاس

رئیس مجمع واردات:

ایتالیایی‌ها رفیق نیمه‌راه نشوند

» سرویس: اقتصادي - صنعت، معدن، تجارت
1448700773062_856.jpg

رئیس مجمع واردات گفت: هرچند بر اساس گزارش موسسه آماری "یوروستات" مبادلات تجاری ایتالیا با کشورمان در سال 2014 میلادی از مرز یک میلیارد یورو گذشته است و این کشور پس از آلمان دومین شریک تجاری ایران در اتحادیه اروپا بشمار می‌رود ولی قطعا این مراودات تا 20 برابر قابلیت افزایش دارد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، مناقبی درباره سفر نخست وزیر ایتالیا و هیات اقتصادی همراه وی به ایران اظهارکرد که تجربه سال‌های تحریم، پیش روی ایرانیان است و تصویر روشنی از دوستان گره‌گشا و همچنین منفعت طلبان فرصت طلب بوجود آورده است.

رییس مجمع واردات افزود: تا پیش از تشدید تحریم ها، شرکت های ایتالیایی به طور عمده در بخش های نفت، فولاد، انرژی، پتروشیمی، خودرو، ماشین آلات، مواد غذایی، سموم کشاورزی و منسوجات در ایران فعال بودند ولی فشار تحریم ها موجب سردرگمی تجار بخش خصوصی شد که در نهایت پیامدهای ناخوشایندی برای تراز تجاری مشترک میان ایران و ایتالیا به دنبال داشت.

به گفته مناقبی، مشکلات گمرکی، بانکی و حقوقی در راس موضوعات مبتلا به بازرگانان ایرانی است که باید در این خصوص راه حل های منطقی حاصل شود.

وی با اشاره به سایر مشکلات و چالش های فعالین اقتصادی اظهار کرد: انجام داوری و حل اختلاف بازرگانی بین طرفین تجاری ایران و ایتالیا، جمع آوری، ارزیابی و تدوین اطلاعات در مورد مسائل بازرگانی دو کشور و گردش اطلاعات، تدارک دیدن الزامات تبادل تکنولوژی بین بازرگانان ایرانی و ایتالیایی و فراهم آوردن تسهیلات لازم برای سرمایه گذاری در هر دو کشور، فراهم کردن تسهیلات لازم جهت اخذ روادید از ایتالیا برای فعالان اقتصادی، سازمان دهی نشست‌ها و سمینارها و برپایی نمایشگاه‌ها و دیگر فعالیت‌های مشابه در داخل دو کشور و همچنین بحث ظرفیت سازی بازرگانی از جمله موضوعاتی است که باید در این سفر به آن پرداخته شود.

رئیس مجمع واردات در پایان ضمن اشاره به این موضوع که نسبت به روابط اقتصادی آینده ایران با ایتالیا حساب مثبت باز می‌کنیم، به طرف ایتالیایی توصیه کرد: رفتار اقتصادی ایتالیایی ها در ایران انعکاس محسوسی دارد و باید مراقب باشید که به رفیق نیمه راه معروف نشوید.